مقالات و مطالب برگزیده تالار گفتگوی بیداری اندیشه

برای ظهور به اندیشه بیدار نیاز داریم

مقالات و مطالب برگزیده تالار گفتگوی بیداری اندیشه

برای ظهور به اندیشه بیدار نیاز داریم

چرا ماسونها، شیطان‌پرستان و ... این‌قدر نمادگرا هستند ؟؟!!!

سلام دوستان
نمی دانم آیا تا حالا برای شما این سوال پیش آمده که چرا شیطان پرستان و ماسونها و ... اینقدر نمادگرا هستند و اصرار عجیبی بر ترویج نماد‌هایشان دارند؟
دلایل زیادی می تونه داشته باشه
از جمله این که خوب اینها می خواهند این‌جور القا کنند که ما در همه جا حضور داریم و همه چیز به قدرت و اراده ی ماست،
اساسا یکی از مهمترین تاکتیکهای شیطان، اینه که خودش رو بزرگتر از آنچه که هست نشون بده و دیگران را در بسیاری از مواقع با ترساندن مطیع خودش میکنه ، به طور مثال در خود قرآن آمده که شیطان وعده فقر میده و با ترساندن مردم از فقر آنها را از انفاق باز میداره.
خلاصه یکی از علل نمادگرایی شدید اینها القای رعب و نشان دادن قدرت و نفوذشان در همه جاست، بسا که تحولات بسیاری در عالم رخ دهد که در حقیقت ربطی به این جماعت نداشته باشد اما آنها با قرار دادن نماد هایشان این تحولات را به خودشان نسبت میدهند
اما اینها به هیچ وجه ریشه ی اصلی نماد گرایی آنها نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به احتمال فراوان بسیاری از شما دوستان این حدیث مولا علی را شنیده اید که اگر می خواهید صبور شوید خود را شبیه صابران در بیاورید و اساساً برای اینکه صفتی را در خود نهادینه کنید خود را شبیه اهل آن صفت در بیاورید.

خداوند متعال قوانین بسیاری در این دنیا بنا بر حکمت بالغه اش حاکم کرده،
یکی از این قوانین که بر اساس آن ایمان انسان ها سنجیده می شود و احکام واجب و حرام و مکروه و مستحب را برایش مقرر کرده همین بحث شبیه شدن ها از لحاظ ضاهری است.

ببینید اگر به طور مثال در اسلام آمده که مرد نباید ریشش را از ته بتراشد یکی از دلایلش طبق روایات این بوده است که یهود و نصارا این کار را انجام می دهند و یا شدیداً مکروه است که مرد لباس زنانه بپوشد و یا حرکات زنانه انجام دهد، به خاطر این قانون است:
عالم ماده بر عالم معنا تأثیر میگذارد،همانطور که عالم معنا بر عالم ماده تأثیر میگذارد.با مثالی معنای جمله ی بالا را تا حدی روشنتر می کنم
ببینید دوستان اگه شخصی به طور مثال شدیداً به تیم پرسپولیس علاقه مند باشد، این احساس قلبی او در عالم خارج ظهوری خواهد داشت به این شکل که به طور مثال او لباس قرمز را می پوشد و یا از لباس آبی استفاده نمی کند بالعکس مثلاً اگر شخصی از کسی برای اولین بار لباس یوونتوس را هدیه بگیرد ممکن است کم کم به این تیم علاقه مند شود.
مسئله ی نماد گرایی مسئله ای بسیار عمیق و ریشه دار است
محل ظهور ایمان در قلب است و قلب هم با هر چیز که مواجه شود یا در آن ایجاد محبت و علاقه و عشق می کند و یا نفرت و انزجار و خشم،
حالا شدت و ضعف ظهور این احساسات نسبت به هر امرمتفاوت است.

شیطان به خوبی از قانونِ عالم ماده بر عالم معنا تأثیر میگذارد،همانطور که عالم معنا بر عالم ماده تأثیر میگذارد، با خبر است.
اگر کسی واقعاً مؤمن باشد، ایمانش در حب و بغض او تجلی پیدا می کند و سعی می کند ظاهراً و باطناً ، صورتاً وسیرتاً ، شبیه محبوب خود شود و با تمام وجود سعی می کند ظاهراً و باطناً از شبیه شدن به دشمنان محبوبش پرهیز نماید
همانگونه که تعمیق ایمان امری تدریجی هست، سست کردن ایمان هم امری تدریجی هست!

شیطان نمی آید یک دفعه زیراب تمام اعتقادات ما را بزند و ایمان ما را به کفر بدل کند، آن ملعون در اکثر موارد بسیار آهسته و نامحسوس عمل می کند، به طور مثال ابتدا می گوید بیا فلان گردنبند را بیانداز، حالا به ما چه که شیطان پرستان از این گردنبند استفاده می کنند، بابا مگه نمی گن الاعمال و بالنیات، تو که خدایی نکرده نمی خوای شیطان پرست بشی ، این صرفاً یه چیزه زینتیه و وقتی شما در این مرحله OK را به شیطان دادید او امیدوار می شود برای مراحل بعدی و گام به گام نفوذ خودش را در ما بیشتر می کند
تا جایی که به گفته ی امام علی در نهج البلاغه چنان تسلطی بر بندگانش می یابد که به وسیله ی او افکار و نقشه هایش را در دنیا پیاده می کند.

و اگر دقت کنید آغاز تهاجم فرهنگی با مد شروع می شود ،
آغاز پدیده هایی مانند شیطان پرستی با نماد گرایی شروع می شود
و تا تغییر تمام افکار و اعتقادات و ایمان انسان به پیش می روند. مگر آنکه خداوند رحم فرمایند.

پس همانطور که خدمت دوستان عرض شد مسئله نماد گرایی بسیار عمیق و ریشه ای است و گام اول در سست کردن تبری و بیزاری جستن مؤمنین از کفار و مشرکین و ضعیف کردن تولی و محبت و ایمان به خدا ودوستان خداست.
چرا که در ناخودآگاه ،(حتی اگر بدون قصد و غرض اولیه) ما گرایش به استفاده از این نماد ها پیدا بکنیم بنا به قانونِ عالم ماده بر عالم معنا تأثیر میگذارد،همانطور که عالم معنا بر عالم ماده تأثیر میگذارد با اولین بار استفاده از نماد های دشمنان خدا و دشمنان دوستان خدا، کم‌کم ریشه های ایمان ما سست می‌شود.
یا علی و التماس دعا


پ.ن:

کُتِبَ عَلَیْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ یُضِلُّهُ وَیَهْدِیهِ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِیرِ. (سوره حج - آیه 4)

بر آن شیطان، لازم و مقرّر شده است که هر کس که او را به سرپرستی و دوستی خود گیرد، حتماً او گمراهش می کند، و به آتش سوزنده راهنمایی اش می نماید.


یکی از نتایج نمادگرایی همونطور که رفقا قبلا گفتن ایجاد محبت و از بین بردن تبری از شیطان میباشد تا با این مقدمات زمینه گمراه کردن انها به وسیله شیطان اماده بشه.


ضمن آنکه:
بسیاری از نمادهای ماسونی و شیطان‌پرستی، همراه خود طلسم دارند و مانند فرمول یا کد هستن.
و بسیاری از استفاده کنندگان این نمادها در خانه و ماشین و لباس و بدن خود،این طلسم و فرمول رو،بدون اینکه متوجه بشن،در خودشون وارد میکنن!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد